Skip to Content.
Sympa Menu

Muskatli.Hu Levlista Szerver

Hogyan kezdeményezhetjük új levelezőlista létrehozását?

Egy új lista létrehozásának igényléséhez több előfeltételnek is teljesülnie kell. Ha ezek mind teljesülnek is, az új listák létrehozását mindenképpen listamesternek kell jóváhagynia.

Új lista létrehozásának igényléséhez a következőképpen kell eljárnia:

  1. Menjen a szolgáltatás webes felületének kezdőoldalára és jelentkezzen be!
  2. A felső menüsorban kattintson a "Lista létrehozása" fülre!
    Ha nincs olyan fül, amin ez a szöveg olvasható, akkor Önnek nincs jogosultsága új lista létrehozására.
  3. Nevezze el a listát (az email címből csak a "@" előtti részt írja be, a "@" és a tartomány neve nem kell; pl. spanyol_nyelv és nem spanyol_nyelv@).
    Ne használjon különleges karaktereket a listanevekben (pl. szóköz, ékezetes betűk, stb.): ezek többsége gondot okoz. Válasszon egyértelmű, de rövid elnevezést: gondoljon azokra a felhasználókra, akiknek majd minden alkalommal be kell írniuk ezt a címet, amikor levelet küldenek a listára! Ha több hasonló listát kezel, akkor adjon nekik egy közös prefixumot; így felsoroláskor egymás mellé kerülnek, és könnyen felismerhetők (pl. xx-users@, xx-hotline@, stb.).
  4. Válasszon ki a listának egy típust az előre megadottak közül (ezek csak a legtipikusabb példák, amiket a lista létrehozását követően a listatulajdonosok könnyen módosíthatnak. Sőt a listák tulajdonságainak megváltoztatására olyan lehetőségek is vannak, amiket az adminisztrációs felület nem tesz lehetővé, de ezekhez már a listamester segítsége kell).
  5. Adja meg a lista tárgyát! Ez a lista céljának egy igen rövid, egymondatos leírása, mely a webes felület számos helyén megjelenik: a listához tartozó minden oldalon, a böngészőablak fejlécében, továbbá a listák bármilyen célból történő felsorolásakor, stb.
  6. Válasszon egy témakört a megadottak közül, a legördülő menüből!

    Ha egyik témakör sem felel meg igazán, a listamestereket meg lehet kérni, hogy hozzanak létre egy újat.

  7. Adja meg a lista leírását! Ez akár egy hosszabb szöveg is lehet, ami megjelenik a lista információs oldalán, és bekerül minden frissen föliratkozott felhasználónak küldött visszaigazoló levélbe "Listaszabályzat" elnevezéssel. Ez a leírás a következő témákat szokta érinteni:
    • a lista tárgya ill. céljai
    • a tárgyalandó témák
    • a lista működése (felelősségek, jogi helyzet, stb.)
    • a listára vonatkozó szabályok
    • az átlagos listatag jellemzése (foglalkozás, milyen projektekkel foglalkozik, nemzetiség, stb.)

    A lista leírásának elkészítésekor HTML címkéket is használhat. Figyelem: ha a leírás túlságosan hosszú, akkor sorvégek bevitelével (az ENTER billentyű lenyomásával) tördelje a sorokat rövidebbre, különben a böngészőablakban nem biztos, hogy az egész sor látszani fog.

  8. Kattintson a "Kérelem elküldése" gombra!

Ezt követően megjelenik egy tájékoztató szöveg a következőkről: a lista létrehozására vontakozó igény továbbításra került a listamestereknek; mostantól az "Admin" gombra kattintva módosíthatja a lista beállításait; de a lista nem lesz valójában működőképes, sőt még csak látható sem a többi felhasználó számára, míg valamelyik listamester jóvá nem hagyja és be nem fejezi a lista létrehozását.

Ezt követően meg kell várnia, míg valamelyik listamester jóváhagyja és befejezi a lista létrehozását. Ha ez megtörtént, a rendszertől automatikus értesítést fog kapni 'XXXX nevű lista létrejött' tárggyal, ahol XXX helyett a lista neve áll. Ekkor a lista már működőképes.

Végül, iratkozzon föl a listára! Abból, hogy Ön a lista létrehozója, tulajdonosa vagy szerkesztője még nem következik, hogy tagja is a listának.

A lista felügyelete

A lista felügyelete a következőképpen lehetséges:

  1. Böngészőprogramjával keresse fel a webes felület kezdőoldalát és jelentkezzen be!

    Ha többféle email címmel is használja a rendszert, azzal jelentkezzen be, amivel a listát igényelte!

  2. Menjen annak a listának az információs oldalára, amelyiket felügyelni szeretne!
  3. A bal oldali menüben kattintson az "Admin" feliratra!

Az adminisztrációs felület különböző részei közötti navigációhoz használhatja a bal oldali menü egyes pontjait ill. a listanév és leírás alatt megjelenő navigációs füleket.

Többek között a következő feladatokat végezheti el:

Bal oldalon a "Moderálás" alatti almenü a következőket teszi lehetővé:

Top of Page